Позакласна робота

Виховна година
Тема: «За життя без сміття»

Хід заходу
І. Організаційна частина

1. Знайомство. Вправа «Герб моєї душі»
- Як би моя душа мала герб, то що б було на ньому було зображено.
 - Чи легко вам було говорити про потаємні речі?
 - Чи дізнались ви щось нове й цікаве про своїх товаришів?

ІІ. Оголошення теми й мети виховного заходу

Тема: «За життя без сміття»
-         Як вигадаєте, яка мета наших зборів? (Привернути увагу до актуальної екологічної проблеми сучасності – засміченості, з’ясувати як впливає погана екологія на здоров’я людини;знайти шляхи подолання проблеми)
1. Вступне слово
Згідно прогнозами   науковців населення Землі може подвоїтись протягом наступних 50 років. Майже 12 млрд. людей повинні навчитись жити на земній кулі, довжина екватора всього 40 000 км, і не просто жити, а як добрі господарі дбати про землю – свій власний дім, оберігати її. «Усі ми пасажири одного корабля, що називається земля» - сказав Антуан де Сент-Екзюпері. Тому священний обов’язок усіх полягає у постійній турботі про благо нашого спільного дому, а отже, й про себе.
Де хто вважає, що нічого не трапиться, якщо я кину папірець, недопалок, викину пляшку з-під напою, залишу в лісі недоїдки, а насправді ми бачимо навколо жахливі сміттєзвалища. По тому, як людство ставиться до проблеми сміття можна судитина скільки суспільство цивілізоване.

2. Емоційний настрій на урок
Друзі, ви почули тему нашого заходу, мету і я хочу, щоб ви зараз на цих чудових квіточках ви написали свої очікування від часу проведеного разом, від почутої інформації та нашого спілкування.

3. Повторення правил роботи на уроці
«Сонечко» (промінчикиправила)
-       бути доброзичливим, позитивним
-       говорити по одному
-       толерантність
-       гендерна рівність
-       право власної думки
-       право піднятої руки
-       говорити по суті
-       правило «стоп»
 - Якщо правила виконуються, то сонечко завжди посміхається, а якщо – засмучуватися.

ІІІ. Основначастина
1. Руханка.
Ураган для тих:
-       маєсвітлеволосся
-       пиввранці чай
-       любить троянди
-       вмієкататись на велосипеді
-       посадив рослину
-       має котика
-       не викидає фантики відцукерок
-       веде здоровий спосібжиття
-       любить природу
 - Чи були серед вас ті, хто зовсім не рухався?
 - Ви всі добрі, гарні діти.

2. Інформативні повідомлення
Учитель. В Україні підцілими горами сміттяв мирає земля. На якій можна було б вирощувати хліб та сади, а підземні води забруднюються на стільки, що жителі сіл черпають зі своїх колодязів не воду, а рідину, часту не придатну для пиття. Люди сьогодні стурбовані тим, що небезпечні речовини зі сміттє звалища можуть потрапляти до грунтових вод, створюючи проблеми для майбутнього. Окрім звали що є офіційними, за які відповідають певні служби, існують так звані стихійні. Неодноразово ми бачимо їх за містом і навіть у самому місті, у дворах чи лісопаркових зонах. За них часто взагалі ніхто не відповідає, і сміття розкладається (чи не розкладається) просто неба, отруюючи повітря, воду й землю. Все цезмушує нас змінити наше ставлення довідходів. Так далі тривати не може. Багато людей не знають, яка частина того, що вони використовують, стає відходами.Люди повинні розумно розпоряджатися тим, що приносять в свій дім. Розумне використання ресурсів має увійти у повсякденнузвичку.
Учень.Очевидно, що підвищення якості життя пропорційно збільшенню кількості відходів, що продукує людство. Статистика каже, що звичайна сім’я викидає щоденно в середньому 5 кг сміття. Звичайне сміття оточує нас скрізь: вонопід ногами, в лісі, в кущах, в річках, морях, підвікнами багато поверхівок. В смітті граються наші діти. Воно стало атрибутом нашогожиття. Екологи називають проблему засміченості екологічною катастрофою. Скоро сміття поглине нас, нашу цивілізацію.

3. Мозковий штурм
 - «Щ таке сміття? Чим воно загрожує здоров’ю людей»
Сміття – це будь-які речовини, матеріали і предмети, що утворюються у процесі людської діяльності.

4. Асоціативний кущик
Сміття:  Загрози
Поліетилен, пластмаса, скло, будівельні відходи, залишки їжі, метали, деревина, дрібне побутове сміття, папір, непотрібні речі.
Сморід – хвороби дихальних шляхів, астма, алергія, отруєння, хвороби печінки.
Виділенняхімічнихречовин– отруєння, хворобипечінки, нирок, очей, рак.
Забрудненняводойм – неможнакупатися, отруєння, хворобишкіри, мор риби, лептоспіроз.
Учень.Типовий склад міськихвідходів:
-       папір – 14%
-       мілкесміття – 17,9%
-       гума, шкіра, деревина – 8,1%
-       харчовівідходи – 7,5%
-       метали – 8,7%
-       скло – 8,21%
-       інше – 1,6%
Висновок. Сміття, його величезна кількість навколо призводить не лише до засміченості, а й до хвороб людини.

6. Вправа «Перевтілення»
У мене на столі є кошик, в якому зібрані предмети, які перестали бути потрібними, тобто вони перетворились на сміття і їх збираються викинути. Пофантазуйте: якби я був…, я хотів би, щоб з мене зробили… .

Вчитель
-         Кожен предмет у світі, не хоче стати сміттям непотрібним, а хоче довго бути корисним.
-         Чи легко вам було відчути себе непотрібним?
 -  Як ви знайшли застосування предмету: самостійно чи радились?

8. Презентація переробка мусора

9. Гра «Лист інопланетянам»
Учень.Екологічна  проблема - засміченості дуже актуальна на сьогодні. Людство перестало бути господарем у своєму домі. Викинути сміття стає звичним перетворюється на погану звичку. Страждає відцього й наша країна. За статистикою Україна посідає перше місце в Європі за кількістю відходів на душу населення… і є лідером по кількості онкохворих та хворих на алергію і серцево-судинн ізахворювання.
Вчитель.Стурбований таким сумним становищем і всесвіт. Наша блакитна, планета, як і її називали раніше, почала тьмяніти, покриватись брудом та сміттям. До нас звертаються інопланетні екологічні служби, стурбовані таким становищем і просять почати масштабну компанію по ліквідації сміття. Що робити, щоб зменшити кількість  сміття?
Складаємо лист (на парті пропозиції)
1.      Впровадити обов`язкову систему роздільного збору й сортування сміття (Разом сміття, по одному ціннасировина)
2.      Створення заводів по переробці сміття.
3.      Створення сучасних очисних систем для стічних вод на підприємствах.
4.     Використаннянової техніки.
5.      Створення екологічно-чистих технологій переробки та знешкодження.
6.      Штраф за викиданнясміття.
7.      Друге життя непотрібних речей.
8.      Організація суботників.
9.        Креативні ємності для сміття.
10.     Агітаційна робота.

10. Презентація листівок
Учитель.Коли було приємніше?
-         Коли світило сонце чи йшов дощ?
-         Прошу вас  показати листівки

ІV. Заключначастина
1. Вправа «Мікрофон»
«Що я буду робити, щоб світ навколо став чистішим…» (Передаємо з рук в руки глобус)

2. Очікування «Чи справдились ваші очікування»
Якщо так, то вплетіть свою квіточку в цей віночок, що символізує безкінечність, безкінечність життя на землі, позитив, здатність творити прекрасне, здатність бути господарями не дати засмітити планету, своє життя, свої думки.(музика)
Вчитель.У природі немає ніякого сміття. Усе, що створила природа, є початком чогось нового.


«ЗОЛОТІ ПРАВИЛА ВИХОВАННЯ ЩАСЛИВИХ ДІТЕЙ»
(від американського психолога доктора Віктора Клайна):
1. Не марнуйте часу дитини.
2. Формуйте самоповагу.
3. Навчіть дитину спілкуватися.
4. Пильнуйте, щоб дитина не стала «телеманом».
Телевізор, відео, ПК, як злі чарівники, здатні красти в неї години, дні й роки. Перегляд телепередач гальмує в дітей розвиток лівої півкулі головного мозку. А нею визначається розвиток мови. Отож з часом у дитини можуть виникнути ускладнення при спілкуванні.
5. Виховуйте відповідальність, порядність.
Потрібно не лише пояснювати, що добре, а що — погано, а й закріплювати гарні навички, карати за негідні вчинки. За приклад має слугувати гідна поведінка батьків.
6. Навчити дитину шанувати сім’ю.
7. Подбайте про гарне оточення дитини.
8. Привчайте дитину до праці.
9. Не робіть за дітей те, що вони можуть зробити самі.
10. Будьте вимогливими.
РЕКОМЕНДУЄМО БАТЬКАМ
Радійте вашому сину, дочці.
Розмовляйте з дитиною турботливим, підбадьорливим тоном.
Коли дитина з вами розмовляє, слухайте уважно, не перебиваючи.
Встановіть чітко визначені вимоги до дитини, встановіть чіткі межі дозволеного. Намагайтеся щоб ваша любов не перетворювалась на вседозволеність та бездоганність. Неухильно дотримуйтесь встановлених вами  заборон і дозволів.
Ваші пояснення повинні бути простими і зрозумілими.
Говоріть чітко, ясно. Розмовляйте з дитиною, розвивайте її мовлення. Щодня цікавтесь її справами, переживаннями, досягненнями.
Будьте терплячі.
Спочатку запитуйте «Що», а потім «Навіщо і чому».
Щодня читайте дитині й обговорюйте прочитане. Нехай не буде жодного дня без прочитаної разом книжки (день варто закінчувати читанням доброї, розумної книжки).
Заохочуйте в дитині прагнення ставити запитання.
Заохочуйте цікавість, допитливість і уяву вашої дитини.
Частіше хваліть дитину.
Заохочуйте ігри з іншими дітьми. Піклуйтеся про те, щоб у дитини були нові враження, про які вона могла б розповісти. Грайте з дитиною в різні ігри.
Намагайтеся, щоб дитина разом із вами щось робила вдома. Чимось займайтеся разом усією родиною.
Намагайтеся виявити цікавість до того, що їй подобається робити (колекціонувати, малювати і т.д.)
Водіть дитину в бібліотеку.
Будьте прикладом для дитини: нехай вона бачить, яке задоволення ви одержуєте від читання газет, журналів, книг.
Не втрачайте почуття гумору.
Ніколи не давайте дитині особових негативних оцінювальних суджень « ти поганий», «ти брехливий», «ти злий». Оцінювати треба лише вчинок. Треба казати : «Твій вчинок поганий, але ж ти хороший, розумний хлопчик (дівчинка) і надалі не повинен так робити».
НЕ РЕКОМЕНДУЄМО
Не перебивайте дитину, не говоріть, що ви все зрозуміли, не відвертайтеся, поки дитина не закінчила розповідати, — іншими словами, не дайте їй запідозрити, що вас мало цікавить те, про що вона говорить.
Не ставте занадто багато запитань.
Не примушуйте дитину робити те, до чого вона не готова.
Не змушуйте дитину робити що-небудь, якщо вона крутиться, втомилася, засмучена.
Не вимагайте занадто багато — пройде чимало часу, перш ніж дитина привчиться самостійно прибирати за собою іграшки чи упорядковувати свою кімнату.
Не слід постійно виправляти дитину, постійно повторюючи: «Не так, перероби».
Не говоріть: «Ні, вона не червона», краще скажіть: «Вона синя».
Не треба критикувати дитину віч-на-віч, тим більше не слід цього робити в присутності інших людей.
Не треба встановлювати для дитини безліч правил: вона перестане звертати на них увагу.
Не очікуйте від дитини розуміння усіх логічних правил; усіх ваших почуттів;  абстрактних міркувань і пояснень.
Не виявляйте підвищеного занепокоєння з приводу кожної зміни в дитині вперед чи деякого регресу.
Не порівнюйте дитину ні з якими іншими дітьми: ні з її братом (сестрою), ні із сусідами, ані з її приятелями чи родичами.
Частіше радьтеся з фахівцями, іншими батьками, читайте книги з питань виховання






ВИСЛОВИ, ЯКИХ НІКОЛИ НЕ ПОВИННА ЧУТИ ВАША ДИТИНА:

«Підеш в школу, – ще довідаєшся», «Може там з тебе людину зроблять»
«Мені такий хлопчик (таке ледащо…) не треба …!»
«Вчитель не такий», «Клас не підходящий, – не такий, як сусідній», «Школа взагалі гірше, ніж та (якась!)»
«Перестань! Сядь і посидь! Набрид, мотаєшся отут перед очима!»
«Дай здачі, чого сидиш?», «Вдома ти он яка швидка, а як без мене, то нічого не варта…»
«А чого від нього чекати гарного? Він же…»
«То й що, що вчителька казала писати ось тут, а я тобі кажу…», «Хай собі каже вчителька, а в нас немає часу ходити на вулицю, дивитись на ту берізку… Ще чого!..»
«І що ти за дитина така! Он у інших діти як діти…»
«Поклади на місце! Пам’ятаєш, як минулого разу… Втомилася я вже прибирати після тебе…»
«І коли ти вже… До тебе треба п’ять няньок, щоб витримати…», «Скільки це може продовжуватися…»
«Ти в мене найкраща, найгарніша, не те що та Тетянка… Ніколи нічого в неї нема: ні фарб, ні клею.. Не дружи з нею…».


ВИСЛОВИ, ЯКІ ХОТІЛА Б ПОЧУТИ ВАША ДИТИНА:

«Ти мені дуже допоміг!» «Ти нас так порадувала! Ми знаємо, що ти нас не підведеш!»
«Я подумала, а що як нам зробити отак… Знаєш, а в бабусі виходить саме так, як ми хочемо, але вона робить трохи інакше…»
«Я тебе так люблю… Ти нам дуже потрібна…»
«Ми з татом хочемо, щоб … , тому, що….»
«Я в тебе вірю…», «Подумай ще раз,… я теж колись зробила таку саму помилку…»
«Якщо вчителька саме так просила написати, то звичайно, звісно ж…»
«А ти подякувала Сергійку за фарби ?... А чому ти не запропонував Толі свою допомогу…. Я зробила б так…»
«Колись давно я теж була у схожій ситуації… Знаєш, я подумала, може й тобі так зробити…»
«Давай з татом порадимося… Разом ми вигадаємо найкращий вихід…»
«Мені було б приємно, якби ти… А бабуся мені вже давно казала, що дуже зраділа б, якби..»
«У тебе сьогодні такий войовничий настрій… То може оголосимо війну бруду й пилу … Допоможеш мені…»
«В тебе таке непросте домашнє завдання. Ти розумний хлопчик, впорався. Але додавши ще й охайності, вийде ідеально… Що, як ми зробимо так…»
«Пам’ятаєш, як минулого разу я тебе хвалила, мені так сподобалось. Зроби й цього разу так, щоб я тебе похвалила…»


Комментариев нет:

Отправить комментарий